Piedl Hírek

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  1. Hírek
  2. SKODA 130
2025.02.09.
Aktuális

SKODA 130

Idén ünnepli fennálásának 130-ik évfordulóját a Škoda Auto

Skoda130

Nem is akárhogy! A Škoda Auto Párizsban, a február 5-9. között megrendezésre kerülő Rétromobile veteránautó-kiállításon ünneplte fennállásának 130. évfordulóját. A Škoda France-szal együttműködve a cseh autógyártó 16 járművet állított ki, amelyek három évszázad autótörténelmét ölelték fel. A Rétromobile a világ egyik legelismertebb veteránautó-kiállítása, amely évente körülbelül 130 000 nemzetközi látogatót vonz.

skoda2

A kiállítás bemutatta a Škoda gyökereit, egészen a 19. század végéig visszanyúlva, például az 1897-es L&K Slavia kerékpár másolatával, valamint két történelmi motorkerékpárral. Az 1903-as L&K BZ egy 331 cm³-es, egyhengeres motorral volt felszerelve, amely akár 60 km/h sebességre is képes volt, míg az 1905-ös L&K CCR a motorkerékpár-tervezés terén elért folyamatos fejlődést tükrözi.

A jubileumi kiállítást a Škoda legelső autója, az L&K Voiturette A egészítette ki. Ez a modell 1905. október 29-én debütált, és egy 1 005 cm³-es, kéthengeres motor hajtotta, amely 7 lóerős teljesítményével akár 40 km/h sebességet is elérhetett.

Az 1929-es Škoda L&K 110 az 1925-ös év utáni időszakot képviselte, amikor a Laurin & Klement összeolvadt a Škoda ipari csoporttal, ami idővel a járművek átnevezéséhez vezetett. Egy másik figyelemreméltó kiállítási darab az 1934-es Škoda Popular Sport Coupé volt: egy rendkívül ritka modell, amely mindössze 5 példányban készült, és nemrégiben került a Škoda Múzeum gyűjteményébe. Ezt a korszakot a Škoda Rapid OHV 1940-ből tette teljessé, amely a Popular testvérmodellje, aerodinamikus karosszériával és 110 km/h-s végsebességgel.

Skoda3

A 20. század második felét négy autó képviselte, amelyek a Škoda fejlődésének sokszínűségét mutatták be. Az 1958-as Škoda 1201 STW, amely többféle karosszériaváltozatban készült – beleértve egy mentőautót is –, egy szervizjármű színeiben jelent meg. Az 1961-es Škoda Felicia, amelyet egy 1 089 cm³-es, négyhengeres motor hajtott, és 50 lóerős teljesítményével akár 130 km/h sebességet is elért, az 1960-as évek eleganciájának ikonjává vált.

A látogatók találkozhattak a Škoda standján egy masszív terepjáróval, az Új-Zélandon 1966 és 1973 között gyártott Škoda Trekkával is, amelyet a Škoda Octavia Super mechanikai elemeiből építettek. A válogatást az egyedülálló Škoda 110 Super Sport Ferat zárta, egy különleges modell, amelyet kifejezetten a kultikus cseh horrorfilm, a Ferat vámpír (Upír z Feratu) számára készítettek 1981-ben.

A Škoda 21. századi modelljeit öt jármű képviselte. Az 2003-as Škoda Octavia WRC a márka motorsport iránti elkötelezettségét emeli ki, míg a 2005-ös Škoda Superb Tour de France a professzionális kerékpározáshoz fűződő szoros kapcsolatait tükrözi. A 2014-ben bemutatott Škoda Yeti Extreme Concept egy nagy teljesítményű bemutatóautóként készült. A párizsi kiállításon a Škoda jelenlegi gyártási kínálatát két elektromos modell képviselte: a Škoda Enyaq és a teljesen új Škoda Elroq.

Skoda4

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.